Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
August 18, 2008
Image Size
372 KB
Resolution
1000×867
Thumb

Stats

Views
485
Favourites
19 (who?)
Comments
32
Downloads
16
×
Hand Study by cafe-lalonde Hand Study by cafe-lalonde
Meh. Was bored at work and decided to make good on a bit of what I wrote about in my latest journal entry.

Errr, when they say that hands are the hardest part of the anatomy to draw, they WEREN'T KIDDING. xDD

Bottom left one was INSANELY fun to do. Looked at some random stocks off of Corbis.com for inspiration.

Thoughts?
Add a Comment:
 
:iconspikensalem:
spikensalem Aug 25, 2008  Hobbyist General Artist
Pee Ess:
I feel like the index finger on the upper hand is missing a joint o.o;;
Reply
:iconspikensalem:
spikensalem Aug 25, 2008  Hobbyist General Artist
Mmmm I like them. I like the bottom right one better. I feel like the pinky muscle on the bottom left one is over-defined to the point of awkward. Like, I don't know anyone who does that many pinky-ups!! xD
Reply
:iconcafe-lalonde:
cafe-lalonde Aug 26, 2008  Professional Digital Artist
xD The original reference picture had that sticking out pretty prominently, probably because the fingers are tensed from playing piano. But you're right, I know MY pinky doesn't do that. xDD Thanks dear!
Reply
:iconspikensalem:
spikensalem Aug 26, 2008  Hobbyist General Artist
Hmm...I can see it sticking out some, def. Lol you're welcome!! ^__^ You know I love your work and adore your hands ^^ Just tryin to give you some crit too, cuz goodness knows other people can see things the artist is too close to notice ;)
Reply
:iconcafe-lalonde:
cafe-lalonde Aug 26, 2008  Professional Digital Artist
Haha, believe me, I lubz teh critz. I just dunno what I can do about it here, really, since I was looking off a photo. Someone just has some crazy awesome tense finger ligaments? xDD But yeah, I definitely won't incorporate that into my own work.
Reply
:iconspikensalem:
spikensalem Aug 27, 2008  Hobbyist General Artist
Probably. Maybe they sprained something. :cry:
Reply
:iconbamfling:
that is so cool! my sister had to draw 100 hands and 100 feet her freshman year >_< this reminds me of that lol
Reply
:iconcafe-lalonde:
cafe-lalonde Aug 24, 2008  Professional Digital Artist
....I should probably do that too. xDD Thanks!
Reply
:iconjaypoynotgpoy:
jaypoynotgpoy Aug 19, 2008  Hobbyist Digital Artist
I gotta do more study on hands. TT_TT MIne leave a lot to be desired. Did you learn to draw them by looking at actual hands or something? (Cuz no one will pose long enough for me to draw anything, bleh. ^^;)
Reply
:iconcafe-lalonde:
cafe-lalonde Aug 20, 2008  Professional Digital Artist
I actually study my own hands quite a lot. xD I have very long piano fingers and generally like the shape of my hands, and they're like, pretty typical (aka don't have any distinguishing features like stubby fingers, pygmy fingernails, or weird joints) so I learn a lot just studying how they work. I know it sounds weird, but it works. xD
Reply
Add a Comment: